maandag 6 juni 2011

Een soort van Griekse salade maar dan anders

Hee zussie, dat lijkt mij een lekkere salade. Met zo'n foto erbij proef ik het bijna!
Vanavond maak ik een salade met watermeloen en feta. Ik moet er eerlijk bij vermelden dat ik het recept van Sheila heb en zij heeft het op www.smulweb.nl gevonden.
Liefs B.

ingrediënten en bereiding:
groot stuk watermeloen
stukje feta van 100 gram
rode ui
zwarte olijven
limoen (sap)
munt (gesneden, ongeveer een eetlepel
basilicum (gesneden, ongeveer een eetlepel)
olijfolie

Neem een kleine rode uit. Snijd deze in dunnen ringen en laat de uiringen een uurtje in het limoensap staan.
(Ik heb het ui-limoenmengsel een paar uur laten staan, de ui is dan niet meer scherp en heeft een erg lekkere limoensmaak, althans dat vind ik erg lekker. En als je niet zo erg van de uien bent, is dit ook een goed idee omdat de uismaak niet meer overheerst.)
Snijd watermeloen en feta in stukjes. De olijven in plakjes. De muntblaadje in kleine reepjes. Hussel alles door elkaar. Serveer op een bord met wat rode ui en gesneden basilicum, schenk er wat olijfolie over.

(Nog lekkerder met vers Turks brood en roomboter! En mooi weer! )

Het enige wat jammer is dat ik bij dit gerecht de grillpan niet kon gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen