zondag 10 februari 2013

Makkelijke winterse soep: 3 x selderij

Met al die sneeuw blijf ik maar trek houden in soep. Lekkere gevulde soepen.
Erwtensoep, pompoensoep, aardappelsoep en selderijsoep.

Voor de 3 x selderijsoep gebruik ik:

een kleine knolselderij
6 stengels bleekselderij
bosje bladselderij
teentje knoflook
uitje
2 bouillonblokjes
25 gram roomboter
half pakje Magor (mascarpone met gorgonzola).


Ik snijd de groentes in stukjes, ook de bladselderij. In een grote pan fruit ik in de roomboter de kleingesneden ui en knoflook. Groentes erbij en 5 minuten laten stoven. Dan 1,5 liter gekookt water en de bouillonblokjes erbij.
Ik laat het geheel ongeveer 45 minuten zachtjes koken. Als alle groentes zacht zijn, pureer ik de soep met de staafmixer en doe ook meteen de kaas erbij. Op smaak brengen met wat zout en eventueel peper.

Lekker met een dikke witte boerenboterham, besmeerd met wat roomboter natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen