maandag 12 januari 2015

Heeft u worteltjestaart?

(foto: Dierenkliniek Velp)


'Heeft u worteltjestaart? 
Vies hè?' 
Bij worteltjestaart moet ik altijd denken aan een mopje van een konijn dat naar de bakker ging.
Als kind vond ik dat mopje hilarisch. 
En ik lustte geen worteltjestaart!
Nu vind ik het een flauw mopje en ben ik gek op carrotcake.





In Den Haag eet ik de lekkerste carrotcake bij Appeltje Eitje in de Prins Hendrikstraat.
Zelf heb ik veel recepten geprobeerd en vond geen van de taarten ooit smeuïg genoeg. Totdat ik het recept vond op het blog ‘Uit Paulines keuken’. Haar geheime ingrediënt is volgens mij de geraspte sinaasappelschil. De olie in het recept vervang ik door gesmolten roomboter (dezelfde hoeveelheid).

Echt niet vies!

En voor wie het oude flauwe mopje niet kent:
Er komt een konijn bij de bakker en vraagt: ‘Bakker, heeft u ook worteltjestaart?’ ‘Nee, het spijt me,’ zegt de bakker, ‘worteltjestaart heb ik niet.’ De volgende dag komt het konijn weer langs en vraagt: ‘Bakker, heeft u worteltjestaart?’ ‘Nee,’ zegt de bakker, ‘worteltjestaart heb ik niet.’ Elke dag komt het konijn om worteltjestaart zeuren, en de bakker wordt het zo zat dat hij een worteltjestaart bakt. Als de volgende dag het konijn weer langskomt, vraagt ‘ie: ‘Bakker, heeft u worteltjestaart?’ ‘Ja,’ zegt de bakker. Zegt het konijn: ‘Vies hé?’
(bron: moppen123.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen