zaterdag 28 maart 2015

Variety is the spice of life

Wat zijn ze populair die heerlijke verse kruiden in potjes, te koop bij de supermarkt. Ik heb ze ook graag in huis. Ik zet ze op een dienblad, het dienblad vul ik dagelijks met water. Zo nemen de plantjes zelf het water op dat ze nodig hebben.

En dan de plantjes die je zelf op kunt kweken met zaadjes en instant aarde. Dat was een goede zet van AH dit jaar. Ik heb er natuurlijk ook een paar staan thuis.
In Engelstalige recepten moet ik vaak op internet zoeken naar de Nederlandse benaming van een kruid of specerij. Ik heb er een aantal in onderstaand overzicht gezet.

Allspice
Piment
Horseradish
mierikswortel
Basil
Basilicum
Juniper
jeneverbes
Bay leave
Laurierblad
lovage
Lavas (maggi)
Chervil
Kervel
mace
Foelie
Chives
Bieslook
nutmeg
Nootmuskaat
Cilantro
Koriander
parsley
Peterselie
cloves
Kruidnagel
sage
Salie
Cress
Tuinkers
savory
Bonenkruid
cumin
komijn
tarragon
Dragon
Fennel
Venkel
Turmeric
Kurkuma
Meer, ook benamingen in Duits, Spaans enz., op http://www.waterlily-unlimited.nl/spice/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen